CES 2022: За по-добро качество на живота и по-ефикасни действия за опазване на климата

У дома, на пътя, на работа, в болницата и дори в космоса: Бош улеснява ежедневието на хората във всички сфери на живота с интелигентни и свързани решения. Компанията навлиза и в нови области на бизнеса чрез софтуер, услуги и лицензи. „Систематично дигитализираме основния ни бизнес, за да надградим ползите за нашите клиенти. В бъдеще ще се стремим да превърнем продажбата на всеки дигитален продукт и в приходи, базирани на услуги“, твърди Таня Рюкерт, главен дигитален директор на Група Бош, на изложението за потребителска електроника CES в Лас Вегас. За да постигне тази цел, Бош се фокусира върху връзката на IoT с AI – с други думи, свързва интернет на нещата (IoT) с изкуствения интелект (AI).

Така се създава кръговрат, в който свързаните продукти доставят информация, която от своя страна се обработва чрез AI и се включва в софтуерните актуализации за тези продукти. В основата на този подход е ползата за клиентите, тъй като потребителите участват непосредствено в процеса на разработка и решенията са съобразени с нуждите им. Освен това, нито развоят, нито създаването на стойност приключват с продажбата на продуктите. „Разглеждаме комбинацията от AI и IoT като ключ, чрез който потребителите ще извлекат максимална полза от двете технологии“, споделя Рюкерт. „Освен че е основа за разработката на нови бизнес модели, този подход ни помага да създаваме по-добри продукти и решения, които предоставят реална добавена стойност, както за индивида, така и за цялото общество”.

Разширяване на софтуерната експертиза: Бош оформя бъдещето още днес

Бош отдавна положи основите на това развитие. От Нова година всички класове електронни продукти ще бъдат свързани. Продажбите на свързани електроинструменти, домакински уреди и отоплителни системи са нараснали с 50% в рамките на една година – от 4 милиона устройства през 2020 до над 6 милиона през 2021. С Центъра за изкуствен интелект на Бош (BCAI) компанията създаде силно звено в областта на ИИ, което вече генерира 300 милиона евро печалба.

Освен това, всяка година компанията инвестира над 4 милиарда евро в своята софтуерна експертиза, като около 3 милиарда отиват за бизнеса с мобилността. За да оформи софтуерно доминираното бъдеще на мобилността, от средата на 2022 Бош ще обедини дейностите по разработката на универсален автомобилен софтуер в едно подразделение. В бъдеще, под шапката на дъщерното си дружество ETAS GmbH, компанията ще разработва и продава базов автомобилен софтуер, междинен софтуер, облачни услуги и инструменти за разработка за универсално приложение. Бош напредва много бързо и в областта на свързаното и автоматизирано шофиране. През последните пет години компанията генерира около 9 милиарда евро само от продажбите на системи за подпомагане на водача и на сензорите, свързани с тях.

Bosch Tech Compass: проучване в пет държави по света

Bosch Tech Compass – представително проучване, проведено в пет държави и представено за първи път на CES – показва какво очакват хората по целия свят от новите технологии. Според проучването мнозинството от анкетираните (72%) са убедени, че технологичният прогрес прави света по-добро място, например като средство за борба с климатичните промени (76%). В същото време четирима от пет души смятат, че технологиите трябва да бъдат по-фокусирани върху справянето с големите предизвикателства на нашето време, вместо да обслужват индивидуалните нужди. „Ние в Бош също сме убедени, че технологиите предлагат широк спектър от предимства“, твърди Рюкерт. „Когато говорим за високи технологии, ние нямаме предвид само разширяването на границите на възможното. Ние използваме технологиите като средство за подобряване на всички сфери от живота на хората”.

От космоса до педиатрията: сензорната система SoundSee на Бош

Сензорната система SoundSee въплъщава предимствата на AI и свързаността. От края на 2019 тя пътува из космоса, за да идентифицира необичайни звуци в Международните космически станции чрез алгоритми на изкуствения интелект, анализира ги и сигнализира кога е необходима поддръжка. Сега, в колаборация със здравната компания с нестопанска цел Highmark в Питсбърг (САЩ), Бош имплементира напълно земно приложение на тази технология: проучва как аудио AI може да се използва като диагностичен инструмент в педиатричната медицина. По-конкретно, Бош и Highmark работят за адаптиране на сензорите по начин, чрез който ще могат в ранен стадий да се откриват белодробни състояния като астма само чрез слушане на моделите на дишане на децата. „Използване на иновативни технологии за подобряване на здравето на децата – точно това имаме предвид с високите технологии“, казва Майк Мансуети, президент на Бош в Северна Америка. Използването на SoundSee в медицината също илюстрира разбирането на Бош за стратегическия слоган на компанията „Техника за живота“.

Новият сензор за газ на Бош – първият на пазара, който съдържа AI – защитава и хората, и природата. Част от Silvanet Wildfire Sensor на Dryad, той представлява дигитален нос, който помага за ранно откриване на горски пожари. Сензорите на Dryad са прикрепени към дърветата, откъдето те непрекъснато наблюдават локалния микроклимат, за да открият зараждащи се пожари и да уведомят безжично местните власти, много преди да реагират системите, базирани на камери или сателити. Така не само се предотвратят опустошенията от огъня, но и се намаляват глобалните въглеродни емисии от горски пожари. „Тези сензори ще помогнат за спасяването на човешки животи, домове и ще предотвратят отделянето на тонове CO2 в атмосферата благодарение на изкуственият интелект и свързаността“, казва Мансуети.

Хай-тек #LikeABosch: нова кампания за интелигентни решения

Новата, изпълнена с хумор кампания на Bosch, показва решенията, които компанията е разработила, за да подобри малките неща в ежедневието на хората. Със слогана „Хай-тек #LikeABosch – с много свързани, интелигентни и устойчиви решения“, главната героиня води зрителите на обиколка през ежедневието си, като използва няколко решения на Бош – от интелигентните очила през свързания електронен велосипед до дигиталния пропуск за офиса. Ето защо синът й тийнейджър, който в началото на клипа твърди, че майка му е „от старата школа“, всъщност изглежда доста изостанал.