Siemens добави нови инструменти за хибридно сътрудничество към своето приложение за дигитално работно място Comfy

Siemens въведе набор от нови функции и инструменти за сътрудничество в своето приложение за дигитално работно място Comfy. Приложението може да играе ключова роля за компаниите, чиито служители се завръщат в офисите след пандемията при хибриден режим на работа. Новите функции целят да отговорят на притесненията на служителите относно хибридната форма на труд, сред които липса на социални контакти, трудности при изграждане и поддържане на професионална мрежа и ограничени възможности за сътрудничество. Новите функции бяха обявени по време на Хановерския панаир и ще бъдат налични от юни 2022 г. Те са част от решението „Flexible Spaces“ на Comfy и помагат за създаването на по-силна общност чрез дигитализирано, базирано на приложение изживяване за служителите. Допълнителните интструменти увеличават максимално възможностите за сътрудничество и нетуъркинг, като предоставят на служителите информация за предпочитанията на колегите и им позволяват да намерят свои сътрудници в офиса. Новите функции включват:

  • Функция за избор на работно място: Служителите могат да задават своите предпочитания за работно място и да виждат на карта в приложението къде са избрали да работят техните колеги. Те също така могат да задават и преглеждат предпочитаните дни в офиса на други членове на екипа, за да координират своите работни графици с техните.
  • Филтър за планирано време в офиса: С филтър в приложението служителите могат да разберат кога определени колеги идват в офиса, за да могат предварително да планират своя график. Филтърът също така улеснява въвеждането на нови служители, тъй като те могат да видят графиците на други членове на екипа и да се срещнат лице в лице с тях. Служителите сами решат дали планираното им работно време в офиса да се споделя с другите или не.
  • Резервация от името на колега: Тази функция опростява процеса на организиране на срещи и резервиране на бюра или конферентни зали, като позволява на служителите да резервират места за други хора или да оторизират свой колега да резервира място от тяхно име. Функцията за резервация е интегрирана с календарни приложения.

„Нашите нови функции за гъвкави пространства облекчават „синдрома на празния офис“ и позволяват на компаниите да възстановят чувството за общност, като подобряват удобството при резервациите на пространство и създават възможности за сътрудничество и нетуъркинг“, казва Щефан Шваб, главен изпълнителен директор на Comfy|Enlighted. „За да постигнат успех при въвеждането на хибриден модел на работа и връщането на служителите в офисите, компаниите трябва внимателно да обмислят как могат да подобрят изживяването на служителите. Тези нови инструменти се основават на основната идея на Comfy – да улесни служителите да се свързват помежду си, като им позволи по-голяма видимост за това кога техните колеги ще бъдат в офиса“.

Проучване, публикувано от Siemens през ноември 2021 г., установи, че служителите виждат ясни ползи от хибридния модел, включително по-добър баланс между работата и личния живот (73%), по-голяма гъвкавост (59%) и подобрена производителност (38%). Мнозина обаче посочват липсата на социални контакти (65%), трудностите при изграждането и поддържането на вътрешни мрежи (52%) и ограничените възможности за сътрудничество (43%) като основни недостатъци.

Comfy предлага широк набор от дигитални решения за работното място, които насърчават по-доброто взаимодействие между обитателите на сградата и пространствата, които те използват. Българските инженери от Европейския център за иновации в сградните технологии на Siemens България са част от международния екип, който работи по по-нататъшното развитие на приложението.