Започна процесът по избор на „Цвят на годината“ за 2021 г.
15 от водещите интериорни дизайнери, архитекти, производители на подови настилки, платове, художници, колористи, блогъри и артисти за съвременно градско изкуство се събраха на уъркшоп в София, за да дадат своята прогноза за модерния цвят в дизайна и архитектурата през следващите 12 месеца. „Цвят на годината“ е ежегодната кампания на „Оргахим“, която дава погледа на професионалната гилдия към възможностите за работа с цветовете.
„Всяка година избираме нюанс, който улавя текущия тренд, събирайки влияния от интериорния дизайн, архитектурата, поп културата, модата и технологиите. След всички турбуленции през 2020 г., още повече търсим начини да рестартираме и да добавим цвят към живота си през новата година“, сподели Емил Кунчев, маркетинг мениджър на „Оргахим“. Изборът на модерен за България цвят се провежда за шеста поредна година. В рамките на няколко часа работните групи определят комбинации от цветове, текстури и ключови думи, които отразяват усещането им за актуалните тенденции в дизайна на глобално ниво.
Въз основа на създадените колажи (mood boards) от различни материали – текстил, дамаски, камък, дърво, керамика, цветни листчета и др., ще бъде избран водещият нюанс в оформлението на дома и обществените пространства за следващата година. Партньори на инициативата тази година са ATG Design, Дизайница, KAI Group, „Кроношпан България“ и „Индерма“. До момента цветове на годината са били „Нептун“ (2016), „Тракийско злато“ (2017), „Кадифена роза“(2018), „Органик“ нюанс на зеленото (2019) и „Синя хармония (2020). Предстои да бъде определен цветът на 2021 г.