36% more electric vehicle

HaloУстойчива тенденция в развитието на електрическата мобилност отчита одобреният от правителството доклад за изпълнението през 2014 г. на Националния план за действие за насърчаване производството и ускореното навлизане на екологични превозни средства, включително на електрическата мобилност, в Република България за периода 2012-2014 г. На годишна база към 31.12.2014 г. общият брой на превозните средства с изцяло електрическо задвижване се е увеличил с 36%, а на хибридните – с 61% спрямо същия период на предходната година. Към края на миналата година са регистрирани 497 електрически и 1031 хибридни превозни средства. Нова стъпка в посока модернизиране и интегриране на данъчното и екологичното законодателство е разширяването кръга на освободените от данък електрически превозни средства, с което освен електрическите автомобили, от данък се освобождават и електрически мотоциклети и мотопеди. В доклада се изтъква, че в резултат на предприетите действия, е налице повишен интерес от чуждестранни инвеститори за производство у нас на агрегати, компоненти и детайли за водещи компании от автомобилостроенето. Докладът визира извършените дейности от централните и местните администрации, както и от неправителствения сектор, свързани с насърчаване на инвестициите, иновациите и научноизследователската и развойна дейност в чистите автомобилни технологии и развитието на електрическата мобилност. Дейностите стимулират икономическия растеж, създаването на работни места в сектора, повишаване на доверието на потребителите, търсенето и навлизането на новите екологични превозни средства. С тях се дава тласък в развитието и на други сфери, които носят по-висока добавена стойност за икономиката ни – информационните и комуникационните технологии, машиностроенето и електротехниката, производството и разпределението на енергия, услугите и др. Същевременно се осигурява и устойчиво бъдеще на транспорта, като се намалява неговата зависимост от нефта. Подобрява се също качеството на атмосферния въздух и се ограничава шумът в населените места, а от там – и рисковете за човешкото здраве. Източник: Министерски съвет