Българското представяне на Shell Eco-marathon 2014
Отборът на Русенски университет „Ангел Кънчев“ измина 168,27 км с 1 кВтч енергия на финалите на Shell Eco-marathon Европа 2014 и така зае 23-то място в категорията „Прототипи“, задвижвани от електрическа батерия. Студентите от Русенски университет „Ангел Кънчев“ се представиха достойно при първото си участие в състезанието.
В същата категория и като директен конкурент на отбора на Русенски университет „Ангел Кънчев“ се състезаваха учениците от Професионалната гимназия по селско, горско стопанство и туризъм „Н.Й. Вапцаров“ – гр. Чепеларе. Техният прототип измина близо 93 км с 1 кВтч енергия и се нареди на 27-мо място в класацията. „Shell Eco-marathon Европа 2014 беше много оспорвано състезание с изключително силни отбори.
Поради технически затруднения автомобилът на студентите от ТУ – Варна не успя да завърши успешно обиколките на градската писта и отборът не се нареди в крайното класиране.
Като цяло 2014 г. се оказа силно конкурентна за автомобилите от категория „Градски тип“, задвижвани от електрическа батерия. Само 15 от от общо 31 допуснати до градската писта отбори, успяха да заемат места в крайното класиране.
В категорията „Прототипи“ познатите победители от френския отбор Microjoule – La Joliverie подобриха рекорда си от миналата година с резултат от 3 314,9 км с 1 литър гориво. Това е подобрение с 11% спрямо миналата година.
Сред автомобилите от „Градски тип“, задвижвани от бензин, отново френски екип – този на Lycee Louis Delage, постигна нов рекорд от 468,8 км с 1 литър гориво. Резултатът му от 2013 г. е подобрен с с 73,1 км за кВтч. Отборът Sluchtspecht от университета за приложни науки в Офенбург, Германия, подобри представянето си с 389 км в категорията с дизел. Сред градския тип автомобили, задвижвани от водородна горивна клетка, студентите от La Joliverie Polytech в Нант подобриха резултата си, като изминаха 150,5 км за единица енергия.