Първокласният професионалист сам вдига нивото пред себе си
Милена Станоева, Директор Дирекция Администрация, Застрахователна компания Уника

Директор Дирекция Администрация, Застрахователна компания Уника
Директор Дирекция Администрация, Застрахователна компания Уника
Как преминава един ваш ден като директор Администрация на застрахователна компания?
С една дума – активно. Най – често в следните няколко направления – преглед на текущия статус на ръководените от мен проекти, обсъждания с екипа; срещи с външни партньори; подготовка и анализ на управленска информация; посещение на търговските ни офиси. Предизвикателствата запазват в мен любопитството към отговорностите, които съм приела като директор Администрация на УНИКА България.
Какви са основните предизвикателства пред които се изправяте?
Основно предизвикателство е непрекъснатият стремеж към усъвършенстване на бизнес процесите в компанията, постигането на най-добрия баланс между качествени услуги и цена. Контролът и ефективността на разходите също заемат своето място в списъка с приоритети. Няма да ви изненадам, ако кажа, че финансовата дисциплина е сред първостепенните задачи за всяка една организация, разбира се, наред с развитие на продажбите и добрата клиентска ориентация. Вътрешно мое предизвикателство е и създаването на приятна офис среда за служителите на компанията. Регулярно провеждаме проучвания за удовлетвореността от условията на работа. На тази база предприемаме конкретни действия – новообзаведената зала за отдих и спорт е конкретен пример в тази посока. Предизвикателство е и практическата работа с управлението на недвижими имоти на компанията. Оценката за състоянието
на пазара, анализите, продажбата на имоти, наемането и отдаването на офис площи е най-увлекателната част от моите задачи като административен директор. Нещо повече, собствените и наетите офис площи в кв.м към последна оценка на Уника България е 11 610 кв.м. Да, съизмерено с площи на среден или голям търговски комплекс е несравнимо. Тези площи обаче са разпределени на територията на цялата страна. Това усложнява поддръжката им от ФМ гледна точка. Крайната цел е да бъдем максимално достъпни, така че уверявам нашите клиенти, че се стремим към тяхното удобство.
Считате ли, че фасилити мениджмънтът е доминиран от мъже? Поставени ли са дамите на по – високи изисквания, за да докажат професионализма си?
Считам, че във всяка професия доминират личните качества. Водещи са и компетенциите на професионалиста. Те се
придобиват. Първокласният професионалист сам вдига нивото пред себе си, а не очаква по – високите изисквания да се привнасят от вън, като външна причина. Стилът на личността, уменията и опитът, страстта и отдадеността се открояват.
Какво трябва да се направи, за да се популяризира ФМ браншът? Има ли адекватно образование и стимул за младите да търсят реализациа в този сектор?
За да имат стимул младите хора е нужно да разполагат със солидна информираност относно възможностите за бъдещата си реализация в бранша. Доброто образование и надеждното развитие в сектора са в ФМ специалистите и академично развиващи материята хора. Към момента съществуват ФМ магистърски програми в УНСС и вСофийски университет. Хубаво е общността да популяризира ФМ образованието сред техническите и икономическите специалности в техникумите. Подготовката им в по-ранен етап ще провокира в тях интерес към сектора, ще мотивира развитието им и ще допринесе за нивото им на представяне. Браншовата организация БГФМА, заедно с представители на техникумите и
университетските преподаватели имат за задача популяризирането на професията сред младите хора. Професията „Фасилити мениджър” е сравнително нова. Както знаят читателите ви, тя бе включена в НКПД на 3 януари 2012 г., по предложение и защитен проект на БГФМА.
Интервюто взе: Петър ТАШЕВ