НовиниНовини БългарияФМ новини

Опитът на BOSCH: Термопомпите с крачка по-близки до природата

 

Компанията засилено инвестира в системи, които подпомагат опазването на околната среда и увеличават комфорта за потребителите

Да се отопляваш природосъобразно вече е модерно. Не само заради някой нашумял тренд, а защото нямаме друг рационален път напред. За да участваш в изграждането на новите навици и да ги превърнеш в мода обаче трябва да си силен, отговорен и умен. Е, да можеш да говориш с дървета, пчели и мечки, би помогнало, но за това трябва и доста въображение…

Дървета, мечки и пчели изграждат заедно с хората термопомпени системи за отопление в новата реклама на Bosch, която стартира за пръв път във Великобритания през юни. Посланието е отправено към устойчивостта. Новите системи на Bosch работят в унисон с природата, защото това е необходимо за всички. Пътят е един – отговорните компании, институции, правителства и организации да поемат към Зелената сделка заедно, за да могат потребителите да им се доверят и да се научат да консумират енергия рационално.

Европейската зелена сделка е амбициозна политика на ЕС за климата, която има за цел Европа да стане първият климатично неутрален континент до 2050 година. Постигането на тази цел ще изисква действия от всички сектори на нашата икономика, включително инвестиране в екосъобразни технологии, декарбонизиране на енергийния сектор, гарантиране на по-добра енергийна ефективност на сградите, въвеждане на по-чисти форми на частен и обществен транспорт и др.

Инвестиции с мисъл за утрешния ден

Очаква се търсенето на термопомпи да расте, особено в Европа. За да отговори на това търсене, Bosch инвестира значително в тази технология както чрез увеличаване на производствения капацитет, така и чрез разширяване на съоръженията за тестване.

 Tермопомпите са екологични отоплителни системи. Те използват топлина от околния въздух, земята или подпочвените води за отопление. За разлика от други отоплителни системи – като газовите – термопомпите са независими от изкопаемите горива благодарение на използването на свободната топлина от околната среда. Лесно могат да отопляват помещения през цялата година. Свързани със зелено електричество, термопомпите стават напълно неутрални за климата, подпомагайки целите за опазване на околната среда.

Термопомпите могат да бъдат инсталирани както в нови, така и в стари жилища и имоти. Уредите от ново поколение могат да заменят остарелия нафтов или газов котел на разумна цена. В дългосрочен план това не само опазва околната среда, но и спестява пари. Отоплителната система с термопомпа на Bosch се адаптира към топлинните потребности и осигурява необходимата топлина евтино и ефективно, защото използва безплатна топлина, например от въздуха или от земята за отопление и/или топла вода.

Новите системи на Bosch работят в унисон с природата

За да отговори на нарастващото търсене, бизнесът не трябва да забравя и комфорта на потребителите. Вече и в България Bosch предлага интелигентни термоуправления. Това означава, че идеалната стайна температура вече се управлява от разстояние. Чрез приложението EasyControl, смарт контролерът CT200 на Bosch разпознава реално присъствие в дома и гарантира, че отоплителната система ще се включи, само когато наистина някой е в жилището. В резултат на това потреблението на енергия може да намалее с до 25%.

Интелигентният контролер има елегантен дизайн със сензорен екран и чрез WiFi може да превърне дори старите отоплителни системи в смарт технологии за дома, чрез които едновременно да се постига приятна температура и да се спестяват разходи и ресурси.

Какво се случва в Европа?

С оглед на силното нарастване на търсенето, Bosch инвестира сериозно в разширяването на своята европейска развойна и производствена мрежа за термопомпи от 2018 г. Компанията планира да увеличи инвестициите си още. „Термопомпената технология е Европейска история на успеха, която искаме да продължим. В същото време така спомагаме за по-голяма декарбонизация на Европа в над 200 милиона сгради. До края на десетилетието в тази посока ще инвестираме повече от един милиард евро“, казва Кристиан Фишер, зам.-председател на Борда на директорите на Bosch с ресори „Енергетика и строителна техника“ и „Бизнес сектори на потребителските стоки“.

Във Вернау, Германия, Bosch има тестова лаборатория, която постепенно се разширява. Вече разполага с пет нови тестови стенда и предстои обектът да има повече от 2000 квадратни метра лабораторно пространство. Тестовите платформи могат да бъдат използвани за устройства и системи, които работят на газ, електричество (също и в комбинация с газ) или смес водород. Идентична е ситуацията и в Авейро, Португалия, където в момента се изграждат тестови стендове, които предстои драстично да увеличат гъвкавостта и възможностите на компанията.

Друга важна новина за компанията е въвеждането на нова производствена линия, специализирана за последното поколение вътрешни термопомпени модули, която оперира от началото на годината в Германия.

В резултат на бума при търсенето на термопомпи в шведския град Транос са реализирани инвестиции не само в производствени линии за увеличаване на капацитета и изработване на нови продукти, но и в технологията за тестване на продукция и смарт логистика. Част от иновативните технологии там са свързани с автоматизирани поточни линии. „Обектът е във фаза на масивна експанзия на няколко нива, които обхващат нови технологии при работата на сътрудници, екипи, инструменти и особено в областта на лабораторната инфраструктура“, заяви Йохан Вайстрьом, мениджър на обекта в Швеция.

До края на 2027 г. Bosch ще инвестира около 255 милиона евро в новa производствена площадка за термопомпи в Полша. Строителството е планирано да започне през 2024 г., а производството до края на 2026 г. Така там се очаква да бъдат създадени около 500 нови работни места.

На фона на високотехнологичната си трансформация в Европа, и у нас Bosch не спира да се утвърждава като безспорен лидер в света на технологиите. В България тази година компанията отбеляза 30-годишния си юбилей с отлични резултати за финансовата 2022 г. Консолидираните продажби на местния пазар достигнаха 576 млн. лв. (295 млн. евро), отбелязвайки ръст от 57% спрямо 2021 г.

През последните години постиженията на компанията са подсилени от политики, които затвърждават Bosch като лидер във високотехнологичните производства и ефективни практики, насочени към повишаване на безопасността за работа и комфорта на клиентите, съпътствани от инициативи и методики, опазващи природата.