Кауфланд минава на ток

Kaufland България ще инвестира 470 000 лева в програмата си за електромобили до края на 2017 година. Сумата включва средствата, вложени в закупуването, изграждането и монтажа на бързозарядни електростанции на паркингите на пет филиала в страната, както и добавянето на електромобили към автопарка на компанията.

Според Димитър Спасов, председател на УС на Кауфланд България ЕООД енд Ко КД, инвестицията е част от дългосрочната ни програма за енергийна ефективност. „С поставянето на станции за безплатно зареждане на паркингите на хипермаркетите ни и въвеждането на електромобили като част от превозните средства, които използваме за работата си, се стремим да улесним клиентите и да спомогнем за поощряването на ползването на този щадящ околната среда начин на придвижване. Целта ни е да дадем възможност на шофьорите на енергийноефективните возила да прекосят България, като спират за зареждане както на свежи продукти, така и на електромобила си, в нашите хипермаркети“, допълни той.

Първата станция за зареждане на електромобили Kaufland България постави през февруари на паркинга пред новооткрития хипермаркет на бул. „Генерал Тотлебен“ 36 в столицата. Тя бе последвана от втора – до обекта на ул. „Скопие“ 1, която вече също е на разположение на клиентите. Съоръженията зареждат два автомобила едновременно, а услугата е напълно безплатна за клиентите на хипермаркета. До края на юни ще бъдат въведени в експлоатация още три станции – пред хипермаркетите в Стара Загора (ул. „Иван Вазов“ 2), Бургас (ул. „Транспортна“ 23) и Варна (ул. „Христо Смирненски“ 2).

Kaufland България следва последователна политика за енергийноефективен начин на работа. В хипермаркетите е внедрена система за комбинирано отопление и охлаждане. Тя използва отпадната топлина от хладилната инсталация за отопление през зимата и остатъчната студенина за охлаждане през лятото. Енергийно ефективното осветление и системата за преработване на отпадъци значително намаляват въглеродния отпечатък на обектите и оптимизират използваните ресурси. Само за една година всеки хипермаркет, в който има внедрена подобна система, намалява въглеродния отпечатък с толкова, колкото биха изхвърлили във въздуха 72 дизелова автомобила за цяла година, а със спестената електроенергия биха могли да се захранят 58 домакинства в продължение на 12 месеца.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *